Светско првенство во Формула1-ЗАТИШЈЕ ПРЕД БУРА?

28/01/2025

КАКО ПО НЕПИШАНО ПРАВИЛО, КОГА ВО ФОРМУЛА 1 СЕ СЛУЧУВААТ ПРОМЕНИ ВО ПРАВИЛАТА, СЕ МЕНУВААТ И ЕКИПИТЕ ШТО ДОТОГАШ ДОМИНИРАЛЕ

 

Најавените правила за 2026 година беа објавени на крајот од минатата сезона, таман за да направат „недоумица“ во главите на инженерите: дали да се подготвуваат за 2025 година или да ја прежалат и да се фокусираат на онаа што следува потоа?

Треба да се потсетиме дека со менувањето на сетот правила често доаѓа до промени во Формула 1, па така на пример, во 1998 Мекларен Мерцедес го презема приматот од Вилијамс Рено откако беа сменети правилата за аеродинамиката, за потоа Ферари да преземе во сезоните кога беа дозволени повеќе производители на гуми, а Рено да се врати во игра со намалување на зафатнината на моторот во 2005 година, а Мерцедес да почне своја доминација откако турбо-моторите повторно беа дозволени од 2014 година.

Од 2005 до 2025, кога беше основан Ред Бул, овој тим континуирано растеше и го бараше своето место под сонцето предводен од Адријан Њуи, при што во два наврати имаа доминација со Фетел и Ферстапен кога успеваа да се престројат „во од“ и да ги свртат нештата во своја корист при помали промени. Овие две години ќе бидат критични и за нив, бидејќи најпрво го загубија Њуи (трансфер во Астон Мартин), а потоа ќе се обидат и сами да го произведуваат моторот за да не зависат од ниедна друга фабрика.

Покрај ова, во 2025 година почнуваат и поместувањата на возачкиот пазар, при што наместо предвиденото пензионирање Луис Хамилтон премина во Ферари, враќајќи ја старата традиција дека во тимот од Маранело има место само за возачи кои освоиле шампионски титули. Се очекува 2025 година да биде и последна за Фернандо Алонсо, додека помладата генерација возачи е на потег да избира каде ќе ја продолжат кариерата, а во случајот на Ферстапен дури и се спомнува прашањето дали воопшто ќе сака да продолжи, имајќи предвид дека објави дека ќе стане татко.

Во врска со календарот, по неколку години „реструктуирање“ откако прекуокеанските трки отсуствуваа за време на пандемијата, како и исклучувањето на некои поради војната во Украина, оваа 2025 година нема да има ниту една нова трка, а се планираат вкупно 24 гран при викенди. Реинсталираните класици како Зандворт и Имола, надополнети со новите хит трки во Мајами, Лас Вегас и Катар го проширија календарот кој претходно ги востанови и Тексас и Мексико како свои редовни станици.

Промени ќе има по 2025 година, трката за титулата ќе ги фаворизира оние што на дилемата загатната од почетокот на текстот ќе одговорот со фокус кон тековните обврски.

 

Ф1 КАЛЕНДАР ВО 20205 ГОДИНА

16.03 ГН Австралија, Мелбурн
23.03 ГН Кина, Шангај
06.04 ГН Јапонија, Сузука
13.04 ГН Бахреин, Сакир
20.04 ГН Саудиска Арабија, Џеда
04.05 ГН Мајами, Мајами
18.05 ГН Емилија Ромања, Имола
25.05 ГН Монако, Монте Карло
01.06 ГН Шпанија, Барселона
15.06 ГН Канада, Монтреал
29.06 ГН Австрија, Шпилберг
06.07 ГН Велика Британија, Силверстоун
27.07 ГН Белгија, Спа Франкоршамп
03.08 ГН Унгарија, Будимпешта
31.08 ГН Холандија, Зандворт
07.09 ГН Италија, Монца
21.09 ГН Азербејџан, Баку
05.10 ГН Сингапур, Марина Беј
19.10 ГН САД, Тексас
26.10 ГН Мексико, Мексико Сити
09.11 ГН Бразил, Интерлагос
22.11 ГН Лас Вегас, Лас Вегас
30.11 ГН Катар, Лосаил07.12 ГН АбуДаби, Абу Даби

 

Александар Табаковски

ПОВРЗАНИ СТАТИИ

АМСМ | Клуб мобилити
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.